Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn een integraal en aanvullend deel van een bestelling bij Beliani Europe OÜ met Org Number EE102395244, voor bestellingen die via internet of telefonisch worden geplaatst.
Auteursrecht aanbiedingen
Tenzij anders overeengekomen, worden de artikelen geleverd volgens het afgebeelde voorbeeld of model en de beschrijving ervan. Afwijkingen in kleur, structuur, afwerking, afmetingen, vormgeving en details zijn voorbehouden. Voorbehouden zijn verder onjuiste gegevens als gevolg van technische mankementen in ons shopsysteem of foutieve informatie van onze leveranciers.
Regiogebonden geldigheid van onze aanbiedingen en prijzen
Alle prijzen zijn strikt netto en inclusief btw in het geval van leveringsprijzen en verzendkosten. Alle aanbiedingen zijn geldig in Nederland. De aangegeven leveringsprijzen en verzendingskosten gelden niet voor bestellingen met leveringsadressen op afgelegen locaties. Voor dergelijke bestellingen kun je informeren naar onze voorwaarden voor verzending of levering. Wij zullen je graag een gunstige aanbieding doen.
Nieuwsbrief
Je wordt automatisch geabonneerd op onze nieuwsbrief wanneer je een aankoop doet. Door je te abonneren op onze nieuwsbrief, ga je er ook mee akkoord informatie te ontvangen over speciale aanbiedingen, enquêtes of andere marketingcampagnes via alle kanalen: e-mail, sms, WhatsApp, Facebook, Messenger, Skype en andere. Je kan je afmelden met de link onderaan de nieuwsbrief. Je kan ook contact opnemen met onze klantenservice en wij zullen je onmiddellijk uitschrijven.
Waardebonnen en promotiecampagnes
Tenzij anders vermeld, kan een waardebon alleen worden ingewisseld in onze winkel op beliani.nl voor producten en is niet van toepassing op diensten. Waardebonnen kunnen slechts voor één bestelling worden gebruikt en kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld/cadeaubonnen of worden gebruikt in combinatie met een andere waardebon of promotiecode. De restwaarde van niet-ingewisselde tegoedbonnen wordt niet gerestitueerd en kan niet in geld worden omgezet. Waardebonnen kunnen niet worden gebruikt voor eerdere bestellingen en zijn alleen geldig voor promotionele aanbiedingen zolang de voorraad strekt, en gedurende de periode die in de aanbieding wordt beschreven.
Bundelbestellingen
In geval van een grote bestelling, kan de levertijd tussen de 1-2 weken vertraagd worden.
Wij bieden levering aan huis en montageservice voor bijna al onze meubelen. De volgende producten zijn uitgesloten van deze diensten: lampen, waterbedden en bubbelbaden. De oude meubels die bestemd zijn voor verwijdering mogen niet groter zijn dan de maten van de geleverde meubels.
In het geval dat slechts een deel van de bestelde producten op voorraad is en de klant een deellevering aanvraagt, bieden wij de montageservice alleen bij de eerste levering aan. Het resterende deel van de bestelling wordt geleverd zonder de bonusservice.
Bij een gedeeltelijke retourzending is het geldbedrag voor het geretourneerde product gelijk aan een percentage van de productprijs in verhouding tot de som voor de gehele bestelling.
Levering
Wij leveren onze goederen binnen de aangegeven levertijden volgens de artikelomschrijving op onze website met uitzondering van onverwachte omstandigheden waarvoor wij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden.
Er is geen recht op schadevergoeding in geval van vertraging van de levering evenals het niet leveren van de goederen binnen de gestelde levertermijnen.
Als je geen extra service hebt besteld, zoals thuislevering of montage, is levering alleen mogelijk tot aan de stoeprand, maximaal tot waar de expediteur met zijn voertuig kan komen. Leveringen op eilanden, in verkeersvrije zones of op wegen die niet geschikt zijn voor vrachtwagens zijn niet mogelijk.
Het product wordt geleverd een ruimte naar keuze (de ruimte moet wel bereikbaar zijn via een standaardtrap). Het gekochte product wordt ter plaatse gemonteerd (uitgezonderd whirlpools, badkamermeubels, elektrische installaties en het vullen van het waterbed). De montage van opbergmeubelen en lampen aan wanden en plafonds is niet inbegrepen. Aangezien deze extra service met externe partners moet worden gepland, kan de levertijd met maximaal 2 weken worden verlengd. De klant is verplicht te helpen bij het naar binnen dragen van de producten als hun gewicht meer dan 60 kg bedraagt. Deze service mogelijk niet beschikbaar is in sommige delen van het land. Beliani neemt geen verantwoordelijkheid voor eventuele schade veroorzaakt door de transportdienstverlener.
De vermelde termijnen en tijdsbestekken verwijzen naar werkdagen, niet naar kalenderdagen.
Bepaalde producten worden van de fabrikant naar de consument verzonden met een wegwerppallet voor eenmalig transport. De wegwerppallet maakt deel uit van de zending en moet door de geadresseerde op eigen kosten worden verwijderd, samen met het karton en ander verpakkingsmateriaal, tenzij anders is overeengekomen. Transportbedrijven nemen alleen herbruikbare pallets aan.
Wenst de Klant dat de bestelde goederen bij zijn afwezigheid alsnog worden geleverd en opgeslagen, dan wordt dit op risico van de Klant’s gehonoreerd. In geval van verlies of beschadiging van deze niet gehonoreerde zending(en) zal de Klant geen enkele aanspraak kunnen doen gelden, noch jegens de bezorger, noch jegens de Verkoper. Het is de Klant bekend dat een vordering van de afzender tot betaling van de in deze vorm geleverde zendingen in geval van verlies of beschadiging blijft bestaan en geldig is. De herroeping van deze overeenkomst dient onmiddellijk schriftelijk te geschieden.
Indien de dienst thuislevering, montage of verwijdering is besteld en de bestelling niet binnen 7 werkdagen wordt geannuleerd, worden de volledige kosten van deze diensten aan de klant in rekening gebracht.
Als een klant de leverdatum wil uitstellen nadat de goederen al naar het lokale depot zijn verzonden, kunnen er extra opslagkosten van toepassing zijn.
Vergeet niet dat de kartonnen doos op verzoek van de klant door de transporteur kan worden weggegooid tijdens de montage. Als de klant de meubels terug wil sturen, moeten alle producten gedemonteerd zijn, in de originele doos zitten en klaargezet worden om op de stoep opgehaald te worden. Sommige producten worden rechtstreeks van de producent aan de klant geleverd op een wegwerppallet. Een wegwerppallet wordt net als bij karton en andere verpakkingen door de klant op eigen kosten verwijderd. Het leveringsbedrijf haalt alleen herbruikbare pallets op.
Betaalmethoden: Aankoopfactuur
Het factuurbedrag wordt uiterlijk op de op de factuur vermelde datum opeisbaar op de rekening van onze externe partner Klarna, zoals aangegeven op de factuur, te betalen. De betalingsmethode Aankoop op rekening bestaat niet voor alle aanbiedingen en vereist onder andere een succesvolle kredietcontrole door Klarna. Indien de aankoop op rekening voor bepaalde aanbiedingen is toegestaan, vindt na controle van de kredietachtergrond van de klant’de afwikkeling van de betaling plaats in samenwerking met de Klarna, die de factuurvordering van de dealer overneemt na afronding van het koopcontract. Wij zijn ook verantwoordelijk voor algemene vragen van Klanten (zoals koopwaar, levertijd, verzending), retourzendingen, claims, herroepingen en verzendingen of kredieten bij aankopen voor Billypay's rekening.
Indien u niet aan uw betalingsverplichting voldoet, bent u aan het einde van de gestelde betalingstermijn zonder nadere aanmaning in verzuim en bent u een nalatigheidsrente van 8% verschuldigd. Klarna is gerechtigd een herinneringsvergoeding van maximaal EUR 30,00 per betalingsherinnering in rekening te brengen, alsmede andere kosten, in het bijzonder de kosten voor een eventuele incassoprocedure. Bovendien kan Klarna in de toekomst weigeren om de betaling van koopovereenkomsten te verwerken, ook met betrekking tot andere handelaren. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op Klarna.
Onze samenwerkingspartner Klarna gebruikt tools van derden om fraude op te sporen en te voorkomen. Gegevens die met deze tools worden verkregen, kunnen bij derden worden opgeslagen en gecodeerd, zodat ze alleen voor Klarna leesbaar zijn. Alleen wanneer u een betaalmethode van onze samenwerkingspartner Klarna kiest, worden deze gegevens gebruikt, anders vervallen de gegevens automatisch na 30 minuten. Voor de verspreiding en het gebruik van de door Klarna verzamelde gegevens verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden van Klarna.
Betaalmethoden: Koop via automatische incasso
De koper maakt het bedrag voor onmiddellijke betaling per automatische incasso via onze externe partners Klarna op de datum vermeld in het orderproces betaalrekening bij de daar aangegeven bank (de lopende rekening) is verschuldigd, Hierbij machtigen de Klarna herroepelijk te innen door u door de aankoop per automatische incasso betalingen aan de lopende rekening door automatische incasso. Indien de girorekening niet over de vereiste dekking beschikt, heeft de bank die de rekening aanhoudt geen verplichting tot aflossing. Gedeeltelijke aflossingen geschieden niet per automatische incasso.
De betaalwijze Aankoop per automatische incasso bestaat niet voor alle aanbiedingen en vereist o.a. een succesvolle kredietcontrole door Klarna en een in Duitsland aangehouden girorekening. Indien de klant voor bepaalde aanbiedingen, na controle van de kredietwaardigheid, via automatische incasso mag kopen, wordt de betaling in samenwerking met Klarna afgehandeld, aan wie wij onze betalingsvordering overdragen. In dit geval kan de klant alleen betalingen aan Klarna verrichten met een schuldkwijtscheldend effect. Wij zijn ook verantwoordelijk voor algemene vragen van de klant (zoals koopwaar, levertijd, verzending), retourzendingen, claims, herroeping en verzendingen of crediteringen via Klarna's "direct debit" aankoop. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op Klarna.
Door het specificeren van de lopende rekening bevestigt u dat u recht hebt op automatische incasso via de overeenkomstige lopende rekening en dat u zult voorzien in de vereiste dekking. Terugboekingen gaan gepaard met hoge kosten en kosten voor ons en Klarna. In het geval van een retour-incasso (wegens het ontbreken van de vereiste dekking van de lopende rekening, wegens het vervallen van de lopende rekening of wegens onbevoegd verzet van de rekeninghouder) machtigt u Klarna om de incasso voor elke achterstallige betalingsverplichting nogmaals in te dienen. In een dergelijk geval bent u verplicht EUR 12,00 administratiekosten per terugboeking te betalen. Verdere aanspraken zijn voorbehouden. U wordt in de gelegenheid gesteld aan te tonen dat de terugboeking tot minder of geen kosten heeft geleid. Gezien de kosten van terugboekingen en het vermijden van de verwerkingskosten van de automatische incasso, verzoeken wij u in geval van een annulering of terugtrekking uit de overeenkomst, u niet te verzetten tegen een terugboeking of een klacht. In een dergelijk geval zal, na overleg met ons, de terugbetaling van de betaling geschieden door overmaking van het desbetreffende bedrag of door creditering.
Betaalmethoden: Credit Card betaling
Creditcardbetalingen worden gedaan via het bedrijf Beliani Europe OÜ, Juhkentali 8, 10132 Tallinn, Estland via de creditcardverwerker Six, die ook in Estland is gevestigd. Het is mogelijk dat de uitgever van uw creditcard extra kosten in rekening brengt voor een buitenlandse betaling die wij niet kunnen voldoen.
Betaalmethoden: Klarna
Om u de betalingsmogelijkheden van Klarna’s te kunnen aanbieden en om te kunnen beoordelen of u in aanmerking komt voor hun betalingsmogelijkheden en om de betalingsmogelijkheden op u af te stemmen, geven wij bepaalde aspecten van uw persoonsgegevens door aan Klarna. Algemene informatie over Klarna kunt u vinden op hier. Uw persoonlijke gegevens worden behandeld in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming en in overeenstemming met de informatie in Klarna’s.
Voor rechtstreekse bankoverschrijving worden uw persoonsgegevens, zoals contact- en bestelgegevens, verwerkt door Klarna.
Voor Pay Now (SOFORT Direct Banking) worden uw persoonlijke gegevens, zoals contact- en bestelgegevens, verwerkt door Klarna.
Voor betalingen in termijnen: flexibele termijnen van maximaal 24 maanden, zonder vaste looptijd. De leningaanvraag vereist slechts enkele gegevens en is in enkele seconden voltooid.
Klarna homepage & klantendienst
Ga voor meer informatie naar: Klarna.
Auteursrecht
Het auteursrecht op het ontwerp van onze website en op de inhoud ervan, met inbegrip van maar niet beperkt tot teksten en afbeeldingen, berust volledig bij Beliani Europe OÜ. Zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming is het niet toegestaan om enig deel daarvan voor eigen doeleinden te kopiëren, te downloaden of anderszins te gebruiken. Dit geldt niet voor onze speciale links die voor het downloaden ter beschikking worden gesteld.
Aansprakelijkheid en toepasselijk recht
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die wij zelf niet hadden kunnen beïnvloeden. Voor schade die voortvloeit uit de aankoop, verzending of gebruik van de producten en die wij hadden kunnen voorkomen, zijn wij aansprakelijk tot maximaal het aankoopbedrag van het product. Het maximale schadebedrag is in ieder geval beperkt tot 500 €.
Klachten, garantie en retourzendingen
Onze producten hebben een garantie van 2 jaar. De garantie periode begint op de dag van levering. Eventuele klachten moeten zo snel mogelijk na het ontvangen van de goederen gemeld worden. Eventuele gebreken die op een later tijdstip, d.w.z. tijdens de garantieperiode, aan het licht komen, moeten onmiddellijk na de ontdekking ervan worden gemeld. De gehele informatie over de schade, inclusief bewijs, moet verzameld worden en gepresenteerd aan de Verkoper door de Klant binnen 7 dagen na ontdekking.
Om aanspraak te maken op garantie is de koper verplicht het verkoopdocument te tonen.
Klanten kunnen klachten doorgeven over hun producten en bestellingen. Dit kan doorgegeven worden door in contact te komen met de klantenservice. Als alternatief kan de klant ook een klachten ticket gebruiken in de Mijn bestellingen functie, onder het Mijn Account menu op de website.
Beschadigingen die het gevolg zijn van slijtage, veroudering of onjuiste behandeling zijn van de garantie uitgesloten. Onder kleine beschadigingen worden verstaan beschadigingen die bij natuurlijk licht niet met het blote oog waarneembaar zijn vanaf een afstand van 3 meter diagonaal ten opzichte van een beschadigd product. In geval van kleine beschadigingen zijn alle vorderingen tegen de verkoper ongegrond. De garantie vervalt indien de goederen ondanks herkenbare gebreken zijn bewerkt of veranderd. Onze meubelen zijn uitsluitend bestemd voor particulier, persoonlijk en niet-commercieel gebruik. De garantie dekt geen schade die het gevolg is van enige vorm van commerciële toepassing.
Defecten worden door Beliani Europe OÜ kosteloos verholpen, tenzij Beliani Europe OÜ de voorkeur geeft aan het leveren van foutloze goederen voor vervanging. Verdere aanspraken zijn uitgesloten. Voor gebreken die niet onder de garantie van de verkoper vallen, ontvangt de koper een passend aanbod. Onder garantie dient de klant op zijn kosten de goederen binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek terug te sturen naar het door de verkoper opgegeven magazijnadres. In geval van vervanging betaalt de klant de verzendingskosten.
Alle diensten (betalingskosten, installatie, enz.) zijn uitgesloten van terugbetaling. In het geval van technische producten of inbouwapparatuur, moet de klant het defecte onderdeel zelf identificeren of dit laten doen door een gekwalificeerde technicus, en het artikel naar ons opsturen.
De garantie vervalt als de whirlpool of het bad niet door een erkende en gekwalificeerde vakman is geïnstalleerd. Het werkrapport dient op verzoek te worden overhandigd.
De kosten gerelateerd aan de diagnose van het defect en de vervanging van onderdelen zal gedekt worden door de klant. Garantie is een alleen onderdelen garantie tenzij anders gecommuniceerd. Alle installatiekosten die worden gemaakt om problemen op te lossen zullen niet gedekt worden door de verkoper. Voor garantieclaims of schaderapporten zullen wij om bewijs vragen om deze te bevestigen. Dit kan door middel van foto's.
Garantie op matrassen
Omdat wij sterk geloven in de hoge kwaliteit van onze matrassen, geven wij een garantie van 2 jaar. De garantie dekt gebreken die te maken hebben met het ontwerp en de constructie van de matras. Geldt alleen voor particulier gebruik. De garantie dekt de volgende gebreken:
- veringen in veringmatrassen
- vulling in schuimmatrassen
- vulling in a latex matrassen
- de elektrische motor in elektrisch aanpasbare bedden (tweejarige garantie)
De garantie is niet van toepassing op de matrasbeschermer en de topper. De garantie geldt niet voor gebreken die het gevolg zijn van onjuist gebruik, zoals splijten, scheuren, doorzakken, krassen en vlekken die door de koper na de levering van het product zijn veroorzaakt. In dergelijke gevallen is de garantie niet van toepassing. De garantie is evenmin van toepassing op gebreken die het gevolg zijn van onjuist gebruik, slechte montage, gebrek aan onderhoud of incidentele schade en gevolgschade. De garantie is niet van toepassing in geval van onjuiste reparatiepogingen, wijzigingen of aanpassingen door een onbevoegde persoon. De garantie geldt niet voor ritssluitingen, handgrepen en vormstukken van het product. Reparatie of vervanging van het product verandert de garantieduur niet. De garantie is alleen geldig als de juiste bedombouw voor het product is gebruikt. In het geval van een pocketmatras met flexibel koudschuim of latex matras, moet de lattenbodem ten minste 26 latten hebben. De klant dient het product op eigen kosten naar ons magazijn te sturen voor schadebeoordeling. Indien het product tegen die tijd uit de verkoop is gehaald, beslist de verkoper over een passende vervanging.
Retourneren
In overeenstemming met de consumentenwetgeving kan de koper de koopovereenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen zonder opgave van redenen ontbinden.
Tot 14 dagen na de leverdatum kan een klant bestelde artikelen gratis retourneren (uitzonderingen zijn van toepassing). Wij zullen een gratis retour aanbieden en een volledige terugbetaling doen op dezelfde manier als uw oorspronkelijke betaling. De uitzonderingen op gratis retourneren tot 14 dagen omvatten bestellingen waarbij de originele verpakking ontbreekt, bestellingen van badkuipen, whirlpools, hot tubs, evenals op maat gemaakte producten. In deze gevallen draagt de klant de transportkosten.
Na 14 dagen dient een klant de retourkosten voor zijn rekening te nemen. De terugbetaling zal gebeuren in de vorm van een waardebon die binnen 360 dagen op beliani.nl gebruikt kan worden. Uitgesloten van retour na 14 dagen zijn badkuipen, whirlpools en hot tubs, evenals op maat gemaakte producten. Wij accepteren alleen retourzendingen van producten die niet gebruikt, gemonteerd of geïnstalleerd zijn. Retourzendingen van producten die degelijk zijn herverpakt in de originele verpakking worden geaccepteerd.
Om van de koopovereenkomst af te zien, moet de koper binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen een verklaring aan de verkoper overhandigen. De koper ontvangt dan het ticketnummer, dat aan de geretourneerde goederen moet worden bevestigd. Retourzendingen zonder dit nummer worden niet geaccepteerd.
Onbetaalde pakketten worden niet geaccepteerd.
De goederen moeten zodanig verpakt zijn dat ze vervoerd kunnen worden en klaar staan voor retourtransport op de stoep. Als de originele verpakking niet beschikbaar is, dient de klant zelf voor een geschikte alternatieve verpakking te zorgen zodat het product voldoende beschermd is tijdens transport. De koper dient een foto te maken van de zending voordat hij deze terugstuurt en de foto's naar de verkoper te sturen.
Indien het geretourneerde artikel na beoordeling in een andere staat verkeert dan het oorspronkelijk aan de ontvanger verzonden artikel, bijv. mechanische schade veroorzaakt tijdens montage of demontage of tekenen van slijtage, behouden wij ons het recht voor de kosten voor reserveonderdelen of waardevermindering van het artikel als gevolg van schade in mindering te brengen.
Na ontvangst van de goederen krijgt de koper binnen 7 dagen zijn geld terug via dezelfde betaalwijze als hij zelf betaald heeft. Tenzij met de koper een andere betalingswijze is overeengekomen, maar zonder verborgen extra kosten voor de verkoper.
Houd er rekening mee dat het retourbedrag wordt verminderd met de waarde van de promotievoucher of het product in het geval van een retourzending. De eerste keer ruilen of retourneren van de producten die geheel of gedeeltelijk zijn betaald met een waardebon is gratis. In het geval van meer dan één ruil of retourzending, moeten producten worden geretourneerd op kosten van de koper.
Zakelijke Klanten
Als de bestelling is geannuleerd of de goederen zijn geretourneerd, zal de klant de kosten hiervan dragen.